Information om frakt och leverance

Fraktkostnad

Vi erbjuder fri frakt på alla våra varor från vår webbshop och för alla kunder.

Leveranstid
Leveranstiden beror på vilken typ av produkt du köpt men våra mest populära varor finns ofta på lager i butikerna och på leenkok.se och kan då levereras ut från vårt lager inom 1-7 arbetsdagar. Ev transporttid tillkommer.
Om en vara inte finns i lager vid beställningstillfället kommer vi meddela dig via e-mail, ett leveranstidsbesked, så snart vi erhållit information om förväntad leveranstid från vår leverantör.
Du får alltid ett preliminärt leveransbesked när du gjort din beställning. När din vara är producerad får du avisering om leverans.

Transportskador

Vid mottagande av leverans skall samtliga emballage synas noggrant av mottagaren och ev avvikelser (emballageskador, godsskador, saknat kolli) anmälas, noteras och signeras direkt på den del av fraktsedeln/handling som chauffören behåller. Detsamma gäller vid hämtning av gods hos servicepoint/postombud eller Em homebutik. Denna notering är en förutsättning för att en fraktskadeanmälan skall kunna hanteras och ev godkännas.  Skadeanmälan skall därefter omgående (senast inom 4 dagar) göras av kund till butiken eller till vår kundtjänst tryck här för att flytta till kundtjänst sidan. Om skada upptäcks vid avemballering skall även detta anmälas inom 4 dagar från mottagandet. Vi kommer att efterfråga digitalt foto på både transportemballage, orginalemballage och skadan. Varan får inte förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att ytter-/ och originalemballaget måste sparas för ev. besiktning.

Icke uthämtade varor eller utebliven leverans.
Om du inte hämtat din beställning hos utlämningsställe eller butiksombud får du påminnelse via mail.
I de fall du inte hämtat ut ditt paket hos servicepoint/postombud inom 14 dagar, varit anträffbar på överenskommen tid och plats vid bokad hemleverans eller inte hämtat ut den i butik inom 14 dagar förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift motsvarande kostnaden för returfrakt samt returadministration. F.n 250 kr vid returfrakt från servicepoint/postombud och i övriga fall den verkliga fraktkostnaden samt expeditions-/ hanteringsavgift.